راهنمای کاربران

تولید محتوای با کیفیت

.پر استفاده ترین تاکتیک سئو برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو چیست؟ پاسخ به این سوال محتوای با کیفیت و جذاب برای کاربران است

برای ایجاد هر وب سایت سازمانی نیاز است که محتوای باکیفیتی برای کسب رتبه بالاتر تولید و منتشر کنیم. محتوای با کیفیت علاوه بر عاری بودن از غلط های املایی پتانسیل بالایی برای جذب مخاطبین دارد.

 

اما محتوای با کیفیت چه ویژگیهایی دارد؟

اورجینال است: گوگل از کپی کردن محتوا بیزار است. نقل قول از بخشی از یک محتوا قابل پذیرش است، اما کپی کردن تمام آن به هیچ وجه قابل قبول نیست. به وضوح مشخص است که شما می­توانید از ایده های دیگر محتواها استفاده کنید، اما سرقت آنها کار صحیحی نیست.

پتانسیل اشتراک گذاری زیادی دارد: محتوا بایست به اندازه­ای دارای اطلاعات بوده یا جذابیت داشته باشد که مخاطبین شما را ترغیب به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی کند.

نیازهای کاربران را رفع کند: هدف کاربران در اغلب مواقع برای استفاده از اینترنت، یافتن اطلاعات مورد نظرشان است. ارائه محتوایی در راستای نیاز کاربران، کلیدی مهم برای موفقیت در سئو محسوب می شود. اکر محتوای شما به کاربران کمک کند، آنها را آموزش دهد یا از مسائلی آگاه کند، به عنوان محتوای با کیفیت شناخته خواهد شد.

 

بهینه سازی فایلهای متنی

برای اینکه متنی که نوشته اید یا بخشها از آنرا از صفحات مختلف با فرمتهای متفاوت کپی کرده­اید هیچ فرمت و تگی نداشته باشد که برای سایت شما مشکل ساز باشد باید قبل از کپی کردن متن از برنامه word به سایت حتما کل مطلب را در word انتخاب کنید  (Ctrl + A) و بعد از منوی home بخش clear format  استفاده کنید تا تمام فرمتهای ذخیره شده در فایل شما حذف شوند.

 

بهینه سازی فایل های مدیا

مدیا یکی از بخش های مهم هر وب سایتی محسوب می شود. با این حال این فایلهای مدیا ممکن است که در صورت عدم استفاده صحیح، آسیب جدی به سئو وارد کنند. چگونگی نام گذاری و انتخاب تگ های مرتبط با عکس می تواند تاثیراتی در سئو داشته باشد. استفاده از تگ متن جایگزین برای تصاویر به سئو صفحه و هر چه بیشتر دیده شدن آن تصویر در نتایج جستجو کمک زیادی می­کند.

بارگذاری تصویر با یک نام بسیار بلند و پیچیده اصلا راهکار خوبی از نظر سئو محسوب نمی شود. کوتاه کردن نام تصویر و همینطور کاهش حجم آن به وسیله ابزارهای فشرده سازی می تواند به رتبه صفحه در نتایج جستجو کمک کند.

بهینه سازی تصاویر سایت

هر مطلبی که در سایت شما منتشر میشود به غیر از متن دارای تصویر نیز می­‌باشد. یکی از مواردی که برای موتورهای جستجوگر اهمیت بالایی دارد حجم تصاویر است که تاثیر مستقیم بر روی سرعت لود سایت دارد. در واقع باید از تصاویری استفاده شود که فشرده سازی شده و دارای حجم بسیار کمی است.

برای کاهش حجم تصاویر شما میتوانید از راه حلهای زیر استفاده کنید:

راه حل اول این است که شما هنگام ذخیره کردن عکس در فتوشاپ، عکس ها را از قسمت Save for Web ذخیره کنید.

راه حل دوم استفاده از سایت هایست که حجم تصاویر را کاهش میدهند. به عنوان نمونه ما به شما سایت https://tinypng.com/ را پیشنهاد می­کنیم.

استفاده از لینک ها به صورت صحیح

احتمالا شما از فواید استفاده از لینک ها در پست ها آگاهید، اما از نحوه بهینه سازی آنها اطلاعی ندارید. بسیاری از صاحبین وب سایت ها فراموش می­کنند که پست های وب سایت را به یکدیگر لینک دهند. لینک های داخلی موجب ارتقا سئو و تجربه کاربری می­شود. همچنین لینک دادن به پست ها در مواقع لازم، امری ضروریست. دقت داشت باشید که بیخود و بی جهت تنها به خاطر لینک سازی، به صفحه دیگر لینک ندهید.

استفاده از تگ های هدر صحیح

در راستای سئو نیاز است که از تگ های هدر بهینه ای در وب سایت استفاده کنید. با این حال اگر در سئو تازه کار محسوب می شوید، استفاده صحیح از تگ های هدر در اولویت قرار ندارد. استفاده از تگ های هدر ساده است. تنها کافیست که از ویرایشگر وردپرس استفاده کنید و تگ مورد نظر خود از بین H1 تا H6 را انتخاب نمایید.

اما برای یک تیتر از کدام استفاده کنیم؟

تگ H1 بایستی برای تیتر اصلی صفحه استفاده شده و پیام آن کاملا واضح و قابل درک باشد. تیتر اصلی محتوا بایستی بیان کننده موضوع محتوا بوده و کاربران را به ادامه خواندن آن ترغیب کند. پس از آن نیز می­توانید از تگ های H2، H3، برای تیترهای ثانویه مطلب استفاده نمایید.

استفاده از تگ های هدر شاید در اولویت اصلی سئو نباشد، اما کمک زیادی به ارتقا تجربه کاربری می کند. تیترهای مناسب به کاربران کمک می کنند تا به موضوع محتوا پی برده و آنها را جذب خود کند.